سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاسخ پرسش هایی در مورد تونر پرینتر

در هر کارتریج چند گرم تونر (پودر شارژ) ریخته می شود؟

یکی از پرسش های متداول از سوی کاربران این است که در هر کارتریج چند گرم تونر ریخته می شود. پاسخ این پرسش آن است که وزن تونر نمی‎تواند ملاک شارژ قرار گیرد و مبنای شارژ تعداد برگ پرینت معادل فابریک است. باید توجه داشت که خروجی تونرهای مختلف بسیار متفاوت است. خروجی تـونـرهای معلق یا گـَردی بالاتر از تونرهای چگال است. مثلاً تعداد برگ پرینت 100 گرم تونر درجه یک ممکن است معادل تعداد برگ پرینت 155 گرم تونر درجه 3 باشد. بدیهی است در این حالت قیمت 100گرم تونر نوع اول از 155 گرم تونر نوع دوم بیشتر است. در نتیجه با توجه به کیفیت تونر، وزن تونر نمی‎تواند ملاک شارژ قرار گیرد و به همین دلیل مبنای شارژ ما تعداد برگ پرینت معادل فابریک است.

در شرایط که تونر کثیف شده و به درستی روی کاغذ قرار نمیگیرد چه باید کرد؟

زمانی که خط ها صاف و موازی هم پرینت نمی شوند ممکن است یکی از موارد زیر اتفاق افتاده باشد: اول اینکه ممکن است  Fuser آسیب دیده باشد و یا فرسوده شده باشد. برای برطرف کردن این مشکل باید Fuser را تعویض کنید. تعمیر Fuser به هیچ عنوان توصیه نمی گردد زیرا این قسمت از پرینتر در شمار قسمت های مصرف شدنی پرینتر است و تعمیر آن مقرون به صرفه نیست. احتمال دیگر آن است که کارتریج تونر آسیب دیده باشد و در موقع استفاده جوهر زیادی از آن خارج شود. در پرینترهای سیاه و سفید راه حل این مشکل تعویض کارتریج تونر است. در پرینترهای رنگی تعویض کارتریج می تواند مشکل را حل کند. سوم اینکه ممکن است تونر در پرینتر ریخته شده باشد که در این صورت باید پرینتر را تمیز کنید.

چرا علی رغم شارژ دستگاه، کاغذهای پرینت شده کمرنگ هستند؟

برای چنین دستگاه هایی باید از تونر مخصوصی استفاده کرد که خاص همان دستگاه است. در صورتی که پس از 50 برگ پرینت، کاغذهای چاپ شده کمرنگ گردند، احتمالاً علت آن باقی ماندن مواد از شارژ قبلی است که موجب شده کاربر بتواند آن تعداد را پرینت بگیرد. برای مثال پرینترهای hp  تونر را به صورت 100% مصرف نمی کنند و قسمتی از مواد مصرف شده را به مخزنی جداگانه انتقال می دهند/ عیوب ذکر شده در تمامی مدلهای اچ پی ممکن است رخ دهد که این عیوب در مدلهای 1005 و سایر مدلهای مشابه به علت کوچکتر بودن این مخزن بیشتر است .