سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای خرید پودر تونر پرینتر (از کاربرد تا ویژگی)

قبل از اینکه درباره تونر چیست حرف بزنیم  و کاربرد های اصلی تونر را بیان کنیم باید بدانید که پودر تونر کارتریج پرینتر، ارتباط زیادی با کیفیت پرینت کاغذها و سلامت پرینتر شما دارد پس در انتخاب تونر مناسب کارتریج به شدت دقت نمایید؛ در این مقاله به این پرداخته ایم که تونر چیست و چه کاربردی دارد و ویژگی های پودر تونر مناسب پرینتر برای خرید را بررسی می کنیم.


تونر کارتریج چیست؟

تونر پودری است که به جای جوهر در پرینترهای لیزری رنگی و سیاه و سفید نقش ایقا می‌کند؛ اما بد نیست قبل پرداختن به این موضوع

کمی با کارتریج و انواع آن آشنا شوید؛

کارتریج به معنای کلمه به قطعه‌ ای  می گویند که محل ذخیره و نگهداری چیزی یا ماده ای باشد (مثل خشاب اسلحه، میخ کوب) .

اما کارتریج در پرینتر، محل ذخیره‌ی ماده ­ای است که روی کاغذ تزریق می شود و موجب ایجاد  تصاویر می گردد.


انواع کارتریج

  • تونر کارتریج
  • (جوهر) کارتریج

در ادامه ، توضیح می دهیم که تونر کاتریج از چه عناصری تشکیل شده و باید چگونه نگهداری شوند.


مواد تشکیل دهنده پودر تونر پرینتر

این پودر که مواد تشکیل دهنده آن پلاستیک، پلیمر، کربن، پلی استر، اکسید آهن و چند عنصر دیگر می باشد، به وسیله  گرما و حرارت ذوب شده و روی کاغذ نقش می بندد؛ ناگفته نماند که مواد تشکیل دهنده در تونرهای مختلف که توسط کارخانه های گوناگون تولید می‌شود میتوانتد متفاوت باشد.

کارتریج تونر Toner cartridge | laser toner یا کارتریج لیزری یکی از اجزای پرینتر لیزری است که شامل پودر تونر می‌باشد. تونر به وسیله? شارژ الکترواستاتیک درام و گداختن آن با غلتک بر روی کاغذ در مدت زمان انجام پرینت، روی کاغذ چاپ می‌شود.


انتخاب پودر تونر مناسب کارتریج پرینتر

تونر را شاید بعضی ها به نام جوهر خشک نیز بشناسند. اما تونر به زبان ساده، در واقع یک پودر پلاستیکی است که هنگام چاپ در پرینترها و دستگاه کپی، روی کاغذ ذوب می شود. در مورد تونر در قبل تر گفتیم و حالا قصد داریم در مورد چگونگی انتخاب تونرهای موجود در بازار و نحوه خرید آنها، به شما اموزش دهیم.

اصولا هنگام خرید تونر، مدل دستگاه شما و تنوع  کارتریج و تونرهای بازار شما را گیج خواهد  کرد که پودر تونر مناسب کارتریج پرینتر کدام است؟

سازگاری پودر تونر با مدل چاپگر شما

بهترین راه برای تشخیص تونر مناسب پرینترخود، پیدا کردن پارت نامبر (Manufactor Part Number)می باشد که روی کارتریج دستگاه شما حک شده است.

تونر مناسب چاپگر

البته که بهترین کیفیت، از آن تولید کننده اصلی مانند HP، Canon و … است اما در نظر داشته باشیم که آنها فقط تونر مورد نظر را داخل کارتریج اصلی روانه بازار می کنند و تونر بصورت جداگانه بفروش نمی رسد. اگر هم بفروش برسد، قیمت آن مقرون به صرفه نیست. در ضمن کارتریج شما می تواند تا چند مرتبه شارژ شود که هزینه کمتری در پی دارد.

برخی از تونرهایی که در بازار موجود و در حد کیفیت اصلی هستند، و توسط فروشگاه ماشین های اداری آرا عرضه می شوند:

  1.  ABM

بهترین کیفیت را انتخاب کنید!

نکته: هیچ وقت قیمت پایین تر، گزینه مناسب تری نیست.

میزان و تعداد دفعات چاپ کاغذ، بر اساس ظرفیت مخزن کارتریج و کیفیت مواد به کار رفته در تونردستگاه، تعیین می گردد و یکی از موترد مهم، کیفیت و تعداد چاپ کاغذ است پس در انتخاب تونر مناسب دقت لازم را نمایید.

تمامی رنگ ها را داشته باشید!

بسته به مدل دستگاه شما، یا رنگی هستند و یا سیاه و سفید. دستگاه های رنگی از چهار رنگ اصلی آبی (Cyan)، قرمز (Magenta)، زرد (Yellow) و مشکی (Black) استفاده می کنند. هنگام خرید باید برای هر چهار رنگ کارتریج آن، پودر تونر سفارش دهید. دستگاه سیاه و سفید هم که فقط از یک کارتریج با تونر مشکی، استفاده می کند.

شارژ درست و اصولی!

اگر تخصصی در شارژ کارتریج پرینتر خود ندارید، اینکار را انجام ندهید وفراموش نکنید که  شارژ کارتریج تنها پر کردن پودر تونر نمی باشد!!

 یک کارتریج شامل قطعات دیگری از جمله درام، مگنت، کاغذ کش، پرس و سایر قطعات دیگر است که در عمل چاپ موثر هستند.

تونر شما در بازار نیست؟

اگر تونر شما در بازار موجود نیست، می توانید از تونر شارژ مدل های دیگر دستگاه ها استفاده کنید. برای خرید تونر مناسب و راهنمایی دراین باره می توانید از کارشناسان فروشگاه ماشین های داری آرا کمک بگیرید.